WBNetADD connect
Direct contact

+32 16 43 11 00


Contacteer ons nu

U bent hier

SprintPack Logistics: “ADD detecteert veranderingen in de markt, zodat wij nieuwe risico’s kunnen opvangen”

Nieuws
09 oktober 2017

 

Wie zaken doet, loopt onvermijdelijk risico. SprintPack Logistics, een logistiek dienstverlener, laat zich daarom al jarenlang goed verzekeren via ADD. Het bedrijf is gespecialiseerd in logistieke oplossingen, ook voor e-commerce. SprintPack voorziet in pakketdistributie, third party logistics (3PL) en verzorgt de logistieke kant van webshops.


Hans Scherlippens, CEO van SprintPack Logistics, geeft zijn visie op de rol van een verzekeringsmakelaar en hoe ADD die invult.

Verzekeringsmakelaar als tussenpersoon
“ADD is een onafhankelijke verzekeringsmakelaar die steeds onafhankelijk blijft. Hoewel ADD deel uitmaakt van de KBC Groep, heb ik ze er nog niet op kunnen betrappen dat ze de verzekeringsproducten van KBC bevoordelen. Een verzekeringsmakelaar moet immers objectief de verschillende verzekeringen voorleggen en een tussenpersoon zijn tussen klanten en verzekeraars.”

Verzekeringsmakelaar als adviseur
“Een verzekeringsmakelaar moet voor mij ook een adviserende tussenpersoon zijn die proactief op zoek gaat naar bescherming voor potentiële risico’s. En dat is wat ADD doet. De accountmanagers van ADD kennen de verschillende verzekeringen op de markt en hun specifieke eigenschappen. Ze vergelijken de polissen voor ons, maar de eindkeuze ligt nog altijd bij ons. Als er een nieuw product op de markt komt, adviseert ADD ons daarover. Zo blijf je zelf ook op de hoogte van de veranderende marktomstandigheden en weet je welke nieuwe risico’s er ontstaan. Dat is de adviserende rol van een verzekeringsmakelaar.”

“Een voorbeeld daarvan zijn de ontwikkelingen op het vlak van ICT-beveiliging en hacking. Op aanraden van ADD onderschreven we als een van de eerste bedrijven een ICT Care-polis, en ik ben heel tevreden dat dat op tijd gebeurd is. SprintPack is steeds meer actief in e-commerce en ook met de nieuwe privacyverplichtingen die eraan komen in mei 2018, moeten we ons wapenen tegen ICT-risico’s.”

“Die proactieve monitoring apprecieer ik ten zeerste aan de medewerkers van ADD. Ze detecteren behoeftes in de markt, ze weten wat er in de wereld gebeurt en op basis daarvan bieden ze oplossingen om die behoeftes op te vangen.”

Zelf ook persoonlijk advies nodig? Wenst u meer informatie over een bepaalde verzekering of over een mogelijke samenwerking? Contacteer ons!

http://www.sprintpack.be

Overige nieuws & events

  • Property

    Brand in uw bedrijf? U moet verplicht het juiste blusmiddel kennen

    In uw bedrijf hangen er voldoende brandblusapparaten , precies op de juiste plaats. Ontstaat er brand, dan kan uw personeel dus meteen aan het...
    20 november 2020
  • Human Capital

    Een bonusplan opstellen: moet iedereen hetzelfde bedrag krijgen?

    Een bonusgroepsverzekering of bonusplan is een speciaal type groepsverzekering . Wat er zo bijzonder aan is? In tegenstelling tot de klassieke...
    13 november 2020
  • Human Capital

    4 redenen waarom de FOD uw bonusplan zal afkeuren

    Een bonusplan opstellen (ook wel bonusgroepsverzekering genoemd) is een fiscaal zeer interessante manier om uw medewerkers extra te verlonen. Elke...
    04 november 2020
  • Human Capital

    Hoe kiezen tussen warrants, opties en bonusplan?

    Als u uw medewerkers extra wilt belonen, dan kunt u dat op verschillende manieren doen. De klassieke bonus is namelijk allang niet meer uw enige...
    29 oktober 2020
  • International

    Ondernemen in de VS: is uw bedrijf voldoende verzekerd?

    Bent u vastberaden om met uw bedrijf voet aan de grond te krijgen in de Verenigde Staten ? Om die droom waar te maken, neemt u het best een...
    23 oktober 2020