WBNetADD connect
Direct contact

+32 16 43 11 00


Contacteer ons nu

U bent hier

Hoe gedegen social mediamanagement uw bedrijf door een crisis kan helpen

Nieuws
13 september 2018

 

Van een brand tot een ICT-incident, op social media verspreidt slecht nieuws zich als een lopend vuurtje. Betekent dat nu dat u zich maar beter niet op social media begeeft? Integendeel! Door de touwtjes zélf in handen te nemen en gepast te reageren via uw eigen social mediakanalen kunt u crisissen vaak efficiënt aanpakken. Een woordje uitleg. 

Social media: zegen en degen

De komst van social media zorgde voor een enorme verschuiving op vlak van bedrijfscommunicatie. Niet alleen kunt u veel rechtstreekser en sneller met uw klanten communiceren en zijn uw marketingmogelijkheden aanzienlijk uitgebreid, de machtsverhoudingen evolueerden ook ten gunste van de consument. Een klant die via social media zijn of haar ongenoegen over een bedrijf uit, is bijvoorbeeld geen uitzondering meer, met alle gevolgen van dien.

Social media en crisismanagement

Omdat journalisten dankbaar gebruik maken van social media om nieuws te vergaren, kan elke fout of tegenslag al snel uitmonden in reputatieschade. Wanneer uw bedrijf met een crisis of misstap geconfronteerd wordt, is het dan ook zaak om snel én correct te reageren. We onderscheiden steeds twee fases in een crisis. De eerste fase is twaalf tot zesendertig uur na het voorval. De tweede fase is de zogenaamde ‘longtail’, of hoe lang de crisis nazindert. Als u echter al tijdens de eerste fase gepast reageert, voorkomt u dat het verhaal zijn eigen leven gaat lijden, kunt u de crisis meestal indijken en zelfs uw reputatie verbeteren. U doet er dan ook goed aan om een noodplan klaar te hebben. En daar helpen wij u graag mee verder!

Uw ADD verzekeringsarchitect als rots in de branding

Een algemene crisisverzekering bestaat er niet. Maar bij ADD geniet u wel van een preventieve aanpak op maat. Zo bekijken we samen met u waar de risico’s voor uw onderneming liggen en welke stappen we kunnen ondernemen om die zoveel mogelijk in te perken. Bij een aantal van onze verzekeringen – bijvoorbeeld de cybercrimeverzekering – kunt u bovendien rekenen op externe specialisten die uw belangen verdedigen. Komt het dan toch tot een crisis, dan beschikt u over een crisisteam dat u legaal advies verleent, uw crisiscommunicatie op punt stelt en u kortom helpt om uw reputatie te beschermen.

 

Heeft u nog vragen over riskmanagement en social media? Neem hier contact op voor een afspraak.

Overige nieuws & events

  • Hoe beïnvloedt de nieuwe mobiliteit uw verzekeringen?

    Hoe beïnvloedt de nieuwe mobiliteit uw verzekeringen? Het is moeilijk om de nieuwe vormen van (pendel)verkeer tussen thuis en de werkplaats níét met...
    07 februari 2019
  • Fidea - Nieuwe voorwaarden BA Gezin

    Fidea – Nieuwe voorwaarden ba gezin Duidelijke omschrijving en extra waarborgen Versie juli 2018
    29 januari 2019
  • Baloise – Tariefverhogingen vanaf maart 2019

    Baloise – Tariefverhogingen vanaf maart 2019 Zie overzicht
    29 januari 2019
  • Human CapitalOverheid

    Telewerken in 2019: werknemers voortaan beter beschermd

    Telewerken in 2019: werknemers voortaan beter beschermd Vanaf vandaag (27 januari 2019) kent de arbeidsongevallenwe t van 10 april 1971 een breder...
    28 januari 2019
  • Fleet

    Autoleasing: kent u de voordelen van ‘unbundling’ al?

    Autoleasing: kent u de voordelen van ‘unbundling’ al? Almaar meer bedrijven laten hun verzekeringen ontbundelen . Dat levert hen tal van voordelen op...
    24 januari 2019